
szkoła trenerów akademickich
Szkoła Trenerów Akademickich to wyjątkowy 96-godzinny program rozwojowy, którego misją jest przygotowanie nauczycieli akademickich do tworzenia i prowadzenia porywających oraz efektywnych zajęć i programów rozwojowych. Oprócz sprawdzonego know – how trenerskiego, w sercu naszego programu tkwi głęboki etos poszukiwania doskonałości akademickiej, który łączy piękno nauki, dobro wspólnoty akademickiej i prawdę wiedzy.
Certyfikowany 12-dniowy program Szkoła Trenerów Akademickich to kompleksowe i jednocześnie przemieniające doświadczenie edukacyjne, które łączy kilkunastoletnie doświadczenie trenerskie Collegium Wratislaviense z nowoczesną metodologią oraz uniwersalnymi wartościami. Uczestnicy nie tylko zdobędą nowe umiejętności, ale również zyskają głębsze zrozumienie roli i etosu trenera akademickiego, co pozwoli im na tworzenie porywających i efektywnych zajęć oraz programów rozwojowych.
DLA KOGO?

CELE SZKOŁY TRENERÓW AKADEMICKICH
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z UDZIAŁU W SZKOLE TRENERÓW AKADEMICKICH
TEMATYKA ZJAZDÓW

TERMINY ZJAZDÓW
TRENERZY

PIOTR CZEKIERDA
Autor programów edukacyjnych, międzynarodowy trener i edukator z ponad 20-letnim doświadczeniem.
Od 2002 roku wspiera rozwój liderów, edukatorów i organizacji, łącząc wiedzę o przywództwie i rozwoju zawodowym z nowoczesnymi metodami trenerskimi. Jego wszechstronne doświadczenie obejmuje pracę ze studentami, wykładowcami akademickimi, liderami organizacji społecznych oraz polskim i międzynarodowym biznesem.
W swoich działaniach Piotr czerpie inspirację z doświadczenia reportera radiowego i prasowego, szerokiego przygotowania akademickiego oraz pasji tworzenia programów edukacyjnych, takich jak Szkoła Tutorów i Szkoła Mentorów, które ukończyło już kilka tysięcy uczestników. Tworzy unikalne przestrzenie edukacyjne, w których inspiracja, silny impuls rozwojowy i szczery feedback tworzą możliwość poszerzenia perspektywy, znalezienia nowych dróg i rzeczywistej zmiany.
Jego ostatnie edukacyjne dzieło – kurs akademicki dla studentów zarządzania – “Drogi do mistrzostwa: lekcje przywództwa z najbardziej konkurencyjnej ligi świata – NBA” – pokazuje, jak pasja i interdyscyplinarne podejście mogą wpłynąć na rozwój przyszłych liderów.
Przygotowując się do pracy trenera i konsultanta Piotr ukończył programy rozwojowe i edukacyjne, takie jak: Program Liderzy PAFW (Szkoła Liderstwa im. Zbigniewa Pełczyńskiego i Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności), Szkoła Trenerów Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys, International Faculty Program (IESE Business School), BootCamp MIT Sloan School of Management, Leadership Academy for Poland, Program Kreatywnego Pisania w IBL PAN, Foundations and Professional Applications in The Polarity Approach to Continuity and Transformation (PACT™), Oxford Leadership Development Program.
Specjalność Piotra to łączenie różnych podejść – od naukowej refleksji po praktyczne narzędzia – w sposób, który inspiruje i wyposaża uczestników w konkretne umiejętności.
Uczestnicy jego programów szczególnie cenią: solidną dawkę inspiracji, łączenie różnych perspektyw, balans między klasyką a nowoczesnością, klarowny impuls rozwojowy oraz pogłębiony – oparty na jasnych kryteriach – feedback.

DR BARTOSZ FINGAS
Kierownik Programowy, trener i konsultant w ramach programów wdrożeniowych dla szkół i uczelni wyższych.
Posiada doświadczenie w szkoleniach i wdrażaniu mentoringu w administracji (MSW), biznesie (m.in. Enea) oraz uczelniach wyższych (m. in. UJ, TopMinds, PO). Na sali szkoleniowej spędził ponad 5000 godzin a w pracy jeden na jeden ponad 1000 godzin. Oprócz prowadzenia szkoleń, Bartosz pracuje z młodzieżą i studentami w ramach programów tutorskich i liderskich takich jak Program Tutor czy Akademia Liderów. Jest autorem kilku artykułów na temat tutorningu i mentoringu oraz współredaktorem książki „Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków”. Corocznie kieruje organizacją Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu. Poza tutoringiem jego pasją jest filozofia: prowadzi swoje autorskie warsztaty z zakresu filozofii praktycznej m.in. na Uniwersytecie Otwartym UW oraz w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Pryzmat.
Doktorat z filozofii obronił na Uniwersytecie Warszawskim, wcześniej ukończył filozofię i historię w ramach Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych na Uniwersytecie Wrocławskim. Swoje umiejętności szkoleniowe rozwijał w Szkole Trenerów Biznesu i Administracji przy Instytucie Zarządzania przez Wartości WSFiZ oraz pod okiem doświadczonych mentorów, których miał szczęście posiadać w pracy. Jego doktorat dotyczył etyki cnót w biznesie oraz filozoficznych aspektów rozwoju osobistego. W czasie studiów był stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Szczęśliwy mąż i ojciec czwórki dzieci. W wolnych chwilach lubi słuchać rocka progresywnego, muzyki klasycznej oraz poznawać ciekawostki ze świata sztuki, architektury i astronomii. Niespełniony perkusista, który planuje powrócić do grania.

BARBARA HABRYCH
Pedagożka, trenerka biznesu i edukacji, tutorka i superwizorka tutorów. Specjalizuje się w tematyce uczenia się oraz rozwijania kompetencji i talentów.
Wieloletnie doświadczenie biznesowe we wspieraniu rozwoju menedżerów i pracowników, od 2018 roku wykorzystuje do realizacji swojej misji: przeniesienia najlepszych praktyk w zakresie uczenia się z biznesu do edukacji.
Z pasją pomaga rozwijać talenty i osiągać cele indywidualne młodzieży i studentom (m.in. Uniwersytet Dolnośląski, WSB Merito, Uniwersytet SWPS, Wyższa Szkoła Prawa) korzystając z metod edukacji spersonalizowanej: tutoring, mentoring, doradztwo zawodowe, konsultacje kariery. Wspiera także rozwój ich kompetencji społecznych (kompetencje przyszłości, GreenComp) podczas zajęć grupowych wykorzystując metody aktywizujące, w tym nauczanie problemowe (PBL), partycypacyjne, elementy neurodydaktyki.
Wspiera nauczycieli wszystkich etapów edukacji – od przedszkola do uniwersytetu – w doskonaleniu ich metod dydaktycznych, pomagając im efektywnie angażować uczniów oraz wykorzystywać podejścia edukacyjne dostosowane do współczesnych wyzwań.
Przeprowadziła ponad 5 000 godzin szkoleń i warsztatów oraz ponad 600 godzin wsparcia indywidualnego: tutoring, mentoring, superwizje tutorskie.
Wiedzą i doświadczeniem dzieli się w formie artykułów eksperckich publikowanych na Elektronicznej platformie na rzecz uczenia się dorosłych w Europie EPALE.
Aktywnie angażuje się w działalność wolontariacką, wspierając rozwój młodzieży poprzez projekty takie jak Akademia Przyszłości oraz Uniwersytet Sukcesu, które kształtują przyszłych liderów społeczeństwa.
Jest absolwentką Uniwersytetu Dolnośląskiego na kierunku pedagogika (pedagogika rodzinna i psychologia społeczna w edukacji) oraz podyplomowych studiów na kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi Uniwersytetu WSB Merito we Wrocławiu. Ukończyła szkolenia z zakresu train the trainer oraz szkolenie dla trenerów rozwoju kompetencji społecznych (TUS).
Posiada certyfikaty coacha metody Action Learning, konsultantki odporności psychicznej metody MTQ PLUS, konsultantki DISC D3.
Osobiście dba o równowagę i czerpie energię z treningów aqua fitness oraz z kontaktu z przyrodą podczas wycieczek rowerowych.
Propagatorka idei honorowego krwiodawstwa, otrzymała odznakę „Honorowy Dawca Krwi – Zasłużony dla Zdrowia Narodu” za oddanie 20 litrów krwi.
KONTAKT
