Czym jest Sztuka Dydaktyki? | Dlaczego warto wziąć udział w programie? | Jakie są nasze propozycje rozwoju pioniera innowacyjnej dydaktyki? | Spotkaj się z nami na Sztuce Dydaktyki!
czym jest sztuka dydaktyki?
Jest kilka pewnych rzeczy w życiu. Jedna z nich to niewątpliwie zmiana… Jesteśmy świadkami nagłych, bywa, że rewolucyjnych przemian. Uczniowie i studenci coraz częściej wymuszają na nauczycielach/wykładowcach znalezienie sposobu na zaciekawienie ich przedstawionymi treściami. Młode pokolenie często poszukuje osób, które pomogą w rozbudzaniu i pielęgnowaniu ich pasji. Bycie tutorem, mentorem czy przewodnikiem to odpowiedzialna i ważna rola w kształtowaniu przyszłości.
Sztuka Dydaktyki to 16-godzinny program rozwojowy, w którym pokażemy Państwu projektowanie cyklu Kolba w praktyce nauczyciela/wykładowcy. Wyposażymy Państwa w narzędziownik, który umożliwi różnorodne i angażujące prowadzenie zajęć dostosowanych do wciąż rosnących wymagań coraz młodszych pokoleń. Kluczowy dla programu będzie symulator przeprowadzania zajęć, aby nie sprawdzali Państwo skuteczności tych metod na uczniach/studentach, a na naszym szkoleniu.
W RAMACH PROGRAMU ROZWOJOWEGO:
- Poznasz i doświadczysz cykl Kolba – wykorzystanie na wykładzie, ćwiczeniach, laboratoriach, warsztatach.
- Doświadczysz refleksji wokół tematu “sztuka a rzemiosło” w pracy nauczyciela/wykładowcy.
- Poznasz interaktywne, onlinowe narzędzia, które urozmaicają i aktywizują zajęcia online i stacjonarne.
- Weźmiesz udział w symulacji różnych typów zajęć: wykładach, ćwiczeniach, konwersatoriach, warsztatach, seminarium.
wartość merytoryczna programu
- Cykl Kolba w teorii i praktyce dydaktycznej
- Narzędzia aktywizujące uczniów/studentów
- Symulator zajęć bazujący na różnych zmiennych: wielkość grupy, forma zajęć, rodzaj treści, czas trwania
- Praktyka pod okiem doświadczonych dydaktyków
- Efekt „wow” na zajęciach z uczniami/studentami
- Przełamanie schematów w nauce
wartość indywidualna programu
- Refleksja – „Jak podchodzę do nauczania?”
- Zawiązanie nowych, wartościowych relacji
- Sposób na zrozumienie pokolenia Z
- Spełnienie zawodowe i przyjemność z prowadzenia zajęć
- Materiały szkoleniowe + narzędziownik nauczyciela/wykładowcy
- Zaświadczenie udziału z możliwością kontynuowania procesu certyfikacji
ETAPY ROZWOJU PIONIERA INNOWACYJNEJ DYDAKTYKI
- 1 ETAP / Między sztuką a rzemiosłem – na co postawić, aby zaangażować uczniów/studentów?
- 2 ETAP / Między kijem a marchewką – jak wybrać najlepszy sposób motywacji dla siebie i swoich uczniów/studentów?
- 3 ETAP / Między tradycją a innowacją – jak mówić, żeby studenci chcieli Cię słuchać i współpracować w grupie?
- 4 ETAP / Między wiatrem w żagle a falami – jak osiągać flow w wystąpieniach publicznych i skutecznie radzić sobie z trudnościami w pracy z uczniami/studentami?