PAWEŁ JASIŃSKI

Pomiędzy kontrolą a zaufaniem. Jak projektować środowisko, które wspiera uczenie się?

Jak tworzyć środowisko, w którym studenci chcą się uczyć – nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że czują się bezpiecznie?

Ten warsztat to zaproszenie do refleksji nad rolą nauczyciela jako lidera procesu uczenia się – osoby, która świadomie projektuje przestrzeń edukacyjną opartą na zaufaniu, partnerstwie i odpowiedzialności.

Sięgniemy po inspiracje z teorii przywództwa i facylitacji pracy grupowej. Sprawdzimy jak dobór odpowiednich formatów pracy, rozpoznanie dojrzałości grupy i umiejętność monitorowania postępów może realnie wspierać osiąganie efektów uczenia się. Będzie też przestrzeń na zadanie sobie pytania: co oznacza dziś „prowadzić” w edukacji – i jak może wyglądać warsztat pracy nauczyciela, który staje się liderem środowiska uczenia się.

Cel warsztatu
Zainspirowanie nauczycieli do wzmacniania swojego warsztatu pracy poprzez świadome projektowanie środowiska sprzyjającego uczeniu się oraz pogłębienie refleksji nad własną rolą jako lidera procesu edukacyjnego.

W trakcie warsztatu:

Otrzymają praktyczne wskazówki do budowania środowiska uczenia się opartego na zaufaniu i bezpieczeństwie.
Poznają formaty pracy edukacyjnej dopasowane do rodzaju grupy i etapu jej rozwoju.
Dowiedzą się, jak monitorować postępy w uczeniu się i jak wykorzystać informację zwrotną do wspierania studentów w osiąganiu efektów uczenia się.

DOŚWIADCZENIE

Paweł jest doradcą w karierze, nauczycielem akademickim w Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz specjalistą ds. kształcenia jakości szkolnictwa wyższego. Od 15 lat wspiera ludzi w procesach rozwojowych. Specjalizuje się w odkrywaniu naturalnych predyspozycji i wykorzystywaniu ich w planowaniu indywidualnej ścieżki rozwoju edukacyjnego i zawodowego (ponad 1500h indywidualnych sesji doradczych). Jego zainteresowania naukowe związane są z dyscyplinami: nauki o zarządzaniu i jakości, psychologia i pedagogika w szczególności: budowanie i rozwój zespołów, rozwój talentów w organizacji, optymalne wykorzystanie potencjału zawodowego pracownika, wewnętrzna motywacja do działania, przywództwo, podejmowanie decyzji, personalizacja edukacji. Przez 6 lat pełnił także funkcję Pełnomocnika Rektora CDV ds. zapewnienia jakości kształcenia. Do jego obowiązków należało przygotowanie, wdrożenie, ewaluacja i doskonalenie wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia dla całej uczeni.

EDUKACJA

Absolwent Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu na kierunkach pedagogika i kulturoznawstwo. Ukończył szereg szkoleń doskonalących z zakresu m. in. coachingu, mentoringu, umiejętności trenerskich czy Design Thinking. Posiada uprawnienia do korzystania z narzędzi wspierających odkrywanie i rozwój potencjału osób, z którymi pracuje (m.in. InsightfulProfiler iP121, Everything DiSC Trainer & Facilitator).

OSOBIŚCIE

Poza pracą – Paweł jest wielkim fanem tenisa ziemnego i jazdy na rowerze oraz zwolennikiem wolnego picia kawy o poranku.

Scroll to Top