DR GRZEGORZ GRZEGORCZYK
Od homo ludens do homo sapiens: Jak rozwijać mądrość we współczesnym świecie zachęcającym do nie-mądrości?
„W życiu zwycięża tylko głupi: mądry widzi przed sobą zbyt wiele trudności i traci pewność siebie, zanim zacznie coś działać” (E.M. Remarque, Trzej towarzysze).
Jeśli Remarque ma rację, to ten warsztat nie ma żadnego sensu, bo bycie mądrym w świecie codzienności nie jest zbyt mądre. Poza tym, sprawa i tak wygląda beznadziejnie: w przestrzeni medialnej królują clickbajty i fejki, technologia nas zniewoliła, a resztki społecznego rozsądku grzęzną w bagnie bezrefleksyjności…
Mądrość znika z naszej rzeczywistości, bo jest niepopularna, staroświecka, niepraktyczna. Pomagają w tym systemy edukacyjne, które koncentrują się w dużej mierze na „produkowaniu” jednostek dysponujących wiedzą, ale nie potrafiących zrobić z niej mądrego użytku.
A jednak mądrość może pomóc. Jako podstawowa ludzka cecha, która łączy owoce naszych indywidualnych doświadczeń z naszą gatunkowo wrodzoną empatią i intelektem może stanowić cel życia i nadawać mu sens.
Jak jednak „sprzedawać” mądrość młodym ludziom, skoro:
- wymaga ona czasu, wysiłku i pokory
- jest złożona i wieloaspektowa
- jest często niewygodna, a rzadko nagradzana
- a ponadto trudno ją zwymiarować?
Podczas tego warsztatu będziemy szukali odpowiedzi na powyższe pytanie, a także na kilka innych, na przykład:
- Czym i po co jest mądrość?
- Jak mądrość identyfikować, kultywować i wcielać w życie?
- Jak dzięki mądrości stawać się zdrowszymi, bogatszymi i szczęśliwszymi homo sapiens?
- Jak pomagać uczniom/studentom odzyskiwać kontakt z ich wrodzoną mądrością?
Miej świadomość, że uczestnictwo w tym warsztacie będzie od ciebie wymagało sporego wysiłku intelektualnego i emocjonalnego. Doświadczysz zniechęcenia, wątpliwości, irytacji, ale może wyjdziesz z odkryciami, które przyniosą tobie zaskakujące efekty.
Podejmij zatem MĄDRĄ decyzję.
DOŚWIADCZENIE
Wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego, a w przeszłości edukator i szkoleniowiec dla Cambridge ESOL oraz Wydawnictwa Szkolnego PWN, metodyk i mentor nauczycieli w kilku szkołach w Gdańsku oraz w szkole językowej w Bristol.
Jako certyfikowany tutor Collegium Wratislaviense praktykuje metody edukacji spersonalizowanej w środowisku akademickim oraz prowadzi superwizje dla innych tutorów. Grzegorz pracuje też jako coach i trener (zarówno w edukacji, jak i w biznesie), a także prowadzi własny gabinet pomocy psychologicznej i terapeutycznej. W pracy edukacyjnej, trenerskiej i psycho-pomocowej łączy swoje wykształcenie psychologiczne i językowo-pedagogiczne, wiedzę z dziedziny psychologii i doświadczenie nauczycielskie.
Grzegorz kieruje się w swojej pracy z innymi ludźmi zasadą: „Rozmowa o problemach tworzy problemy. Rozmowa o rozwiązaniach, tworzy rozwiązania.” (Steve de Shazer)
Tematy szkoleniowe bliskie Grzegorzowi, to te dotyczące mechanizmów motywacyjnych człowieka, poczucia satysfakcji w pracy zawodowej i życiu osobistym, zarządzania własnymi emocjami i skutecznej komunikacji językowej. Ponadto Grzegorz jest ekspertem w Collegium Wratislaviense od wystąpień publicznych i autoprezentacji.
EDUKACJA
Doktor w dziedzinie językoznawstwa (Uniwersytet Gdański), magister psychologii (Uniwersytet SWPS), profesor Uniwersytetu Gdańskiego; certyfikowany coach (Akademii Coachingu WSB), psychoterapeuta w nurcie Skoncentrowanym na Rozwiązaniach (TSR) w trakcie certyfikacji.
OSOBIŚCIE
Urodzony kibic Arsenalu Londyn, zakochany w swojej żonie i córkach oraz w Londynie, koneser rocka progresywnego i kawy single blend (pochodzenie Gwatemala i Etiopia); nie wyobraża sobie życia bez badmintona.