
BARBARA HABRYCH
„Jaki piękny błąd!”, czyli potencjał rozwojowy błędów i porażek w procesie tutorskim
Nieporozumienie, pomyłka, błąd, porażka… Jakie są Twoje skojarzenia z tymi słowami? A jak na takie doświadczenia reagują Twoi podopieczni w tutoringu? Czy ukrywają błędy, czy potrafią otwarcie o nich mówić? Czy odczuwają lęk i wstyd, czy może postrzegają błędy jako naturalny element uczenia się?
W szkołach często dominuje „kultura nieomylności”, w której błędy są karane, a winni wskazywani. To podejście prowadzi do tłumienia kreatywności i zniechęca do podejmowania nowych wyzwań. Tymczasem wiele wynalazków i przełomowych odkryć powstało właśnie dzięki wyciąganiu wniosków z porażek i błędów.
Jak zatem wspierać podopiecznych w przejściu od lęku przed błędem do otwartości na naukę z niego? Jak w tutoringu budować kulturę uczenia się na błędach?
Zapraszam na warsztat, na którym:
– porozmawiamy o znaczeniu błędów i porażek w procesie rozwoju osobistego i edukacyjnego;
– przećwiczymy konkretne narzędzia i metody pracy z błędami, które pomagają wyciągać z nich wnioski;
– przyjrzymy się własnym postawom wobec błędów i zastanowimy się, jak modelować je w pracy z podopiecznymi.

DOŚWIADCZENIE
Barbara jest trenerką biznesu i edukacji, specjalistką HR i rekruterką. Ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu rozwoju menedżerów dużej organizacji, a także w start-upie rekrutacyjnym. Tworzyła programy rozwojowe dla pracowników i menedżerów budowanych w oparciu o modele efektywności biznesowej. Jest współautorką eksperckiego podręcznika HRM. Zajmowała się projektowaniem i wdrażaniem procesów HR, tj. adaptacja, rozwój i wsparcie dla menadżerów w zakresie zarządzania i relacji w zespole, programy talentowe, sukcesja, mentoring, zarządzanie szkoleniami, dzielenie się wiedzą w organizacji, wspieranie rozwoju kultury organizacyjnej.
Obecnie – zgodnie ze swoją misją – jaką jest przeniesienie najlepszych praktyk z biznesu do edukacji, pracuje jako doradca zawodowy, wykładowca akademicki oraz trener. Praktykę doradztwa zawodowego opiera o personalizację i budowanie relacji, wykorzystując narzędzia stosowane w tutoringu i coachingu. Jej talentem jest odkrywanie, nazywanie i rozwijanie talentów u innych. Wiedzą i doświadczeniem dzieli się w formie artykułów eksperckich publikowanych na platformie na rzecz uczenia się dorosłych EPALE. Wspiera jako wolontariusz i współpracownik Akademię Przyszłości, fundację Zaczytani.org, stowarzyszenie Siemacha.

EDUKACJA
Jest absolwentką Dolnośląskiej Szkoły Wyższej na kierunku pedagogika (specjalności: pedagogika rodzinna i psychologia społeczna w edukacji) oraz podyplomowych studiów na kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Ukończyła szereg szkoleń train the trainer oraz szkolenie dla trenerów rozwoju kompetencji społecznych. Certyfikowana tutorka i konsultantka DISC D3 – narzędzia badania kompetencji, które pomaga diagnozować i rozwijać potencjał.

OSOBIŚCIE
Zapalona amatorka aqua fitness i zielonej herbaty. Jako zasłużony honorowy dawca krwi, wspiera ideę honorowego krwiodawstwa.