BARBARA HABRYCH

Odporność czy wrażliwość psychiczna? Ludzkie wyzwania w dobie sztucznej inteligencji

Prawdopodobnie zdarzyło się w Twojej praktyce tutorskiej, że dwóch tutee o podobnych umiejętnościach, wiedzy, zdolnościach i pochodzeniu mierzyło się z tym samym wyzwaniem. Podczas gdy jeden z nich z nich poddawał się stresowi, drugi radził sobie zupełnie dobrze! Dlaczego tak się dzieje? Co może spowodować tę różnicę?

Już Platon wśród 4 cnót kardynalnych wskazywał męstwo (inaczej zwane hartem ducha), czyli odwagę, wytrwałość i zdolność do przeciwstawiania się przeciwnościom. 

Dzisiejsza psychologia nazywa tę cechę osobowości odpornością psychiczną. Determinuje ona w pewnej części to, jak poszczególne osoby reagują w obliczu stresu, presji i wyzwań, niezależnie od sytuacji.

Choć odporność psychiczna jest bardzo ważna w radzeniu sobie z kryzysami, należy pamiętać, że na przeciwległym biegunie nie znajduje się słabość psychiczna, a wrażliwość. Odporność psychiczna nie jest „dobra”, a wrażliwość psychiczna nie jest „zła”, ale bez samoświadomości oba wymiary mogą powodować trudności.

Jeżeli szukasz sposobów na rozpoznawanie obszarów odporności i wrażliwości psychicznej u Twoich tutee, chcesz pomagać im w pogłębianiu samoświadomości i wspierać w budowaniu pewności siebie, podejścia „dam radę”, nastawienia na ukończenie zadania oraz umiejętności radzenia sobie ze zmianą, zapraszam na mój warsztat.

W oparciu o moją wiedzę i doświadczenie, zarówno tutorki, jaki i certyfikowanej konsultantki odporności psychicznej MTQ Plus, na warsztacie w ramach XI OKT:

  • Poznasz model odporności psychicznej 4 C
  • Weźmiesz udział w uproszczonym badaniu odporności MTQ Light i poznasz swój poziom odporności psychicznej
  • Poznasz narzędzia do pracy z podopiecznym, które mogą wspierać rozwój jego odporności lub wrażliwości psychicznej

DOŚWIADCZENIE

Barbara jest trenerką biznesu i edukacji, specjalistką HR i rekruterką. Ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu rozwoju menedżerów dużej organizacji, a także w start-upie rekrutacyjnym. Tworzyła programy rozwojowe dla pracowników i menedżerów budowanych w oparciu o modele efektywności biznesowej. Jest współautorką eksperckiego podręcznika HRM. Zajmowała się projektowaniem i wdrażaniem procesów HR, tj. adaptacja, rozwój i wsparcie dla menadżerów w zakresie zarządzania i relacji w zespole, programy talentowe, sukcesja, mentoring, zarządzanie szkoleniami, dzielenie się wiedzą w organizacji, wspieranie rozwoju kultury organizacyjnej.

Obecnie – zgodnie ze swoją misją – jaką jest przeniesienie najlepszych praktyk z biznesu do edukacji, pracuje jako doradca zawodowy, wykładowca akademicki oraz trener. Praktykę doradztwa zawodowego opiera o personalizację i budowanie relacji, wykorzystując narzędzia stosowane w tutoringu i coachingu. Jej talentem jest odkrywanie, nazywanie i rozwijanie talentów u innych. Wiedzą i doświadczeniem dzieli się w formie artykułów eksperckich publikowanych na platformie na rzecz uczenia się dorosłych EPALE. Wspiera jako wolontariusz i współpracownik Akademię Przyszłości, fundację Zaczytani.org, stowarzyszenie Siemacha.

EDUKACJA

Jest absolwentką  Dolnośląskiej Szkoły Wyższej na kierunku pedagogika (specjalności: pedagogika rodzinna i psychologia społeczna w edukacji) oraz podyplomowych studiów na kierunku zarządzanie zasobami ludzkimi Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Ukończyła szereg szkoleń train the trainer oraz szkolenie dla trenerów rozwoju kompetencji społecznych. Certyfikowana tutorka i konsultantka DISC D3 – narzędzia badania kompetencji, które pomaga diagnozować i rozwijać potencjał.

OSOBIŚCIE

Zapalona amatorka aqua fitness i zielonej herbaty. Jako zasłużony honorowy dawca krwi, wspiera ideę honorowego krwiodawstwa.

Scroll to Top