Odliczamy!

-
DAYS
-
HOURS
-
MINUTES
-
SECONDS

XI OGÓLNOPOLSKI KONGRES TUTORINGU

Zapraszamy na najważniejsze wydarzenie tutorskie w Polsce – XI Ogólnopolski Kongres Tutoringu….

Wyobraź sobie robota-tutora, do którego przychodzi podopieczny. Nie poprzestaje na przekazywaniu wiedzy czy ćwiczeniu umiejętności, tylko w duchu tutorskim idzie dalej. Tutor-maszyna wspiera go w rozwijaniu mądrości, krytycznego myślenia, spoglądania na problemy badawcze z różnych perspektyw, pomaga w podejmowaniu decyzji oraz dyskutuje o roli wartości w życiu człowieka. No właśnie, sztuczna inteligencja niewątpliwie może pomóc w nabywaniu wiedzy, ćwiczeniu umiejętności czy nawet zdobywaniu informacji zwrotnej, ale czy może pójść dalej, jak w powyższej wizji?

Temat wpływu sztucznej inteligencji na edukację jest szeroko podejmowany od czasu bezpłatnego udostępnienia Chatu GPT. Do tej pory kontekst tutoringu nie był jednak poruszany dostatecznie mocno. Na XI Kongresie Tutoringu chcielibyśmy postawić pytanie, o to, które aspekty pracy tutorskiej będą mogły być zastąpione przez AI, a które są unikalne? Czy w ogólne istnieją takie aspekty?

TUTORING 2.0? MISTRZOWIE I MASZYNY W DĄŻENIU DO MĄDROŚCI

A co, jeżeli dotarliśmy do momentu, kiedy tutoring, który znamy już nie wystarcza? Co, jeżeli nowe pokolenia nie będą potrzebować pielęgnowania więzi międzyludzkich i budowania relacji mistrz-uczeń? Co, jeżeli łatwiejsze będzie tworzenie relacji z robotem na zasadzie „robot-uczeń”?

Traktujemy rozwój AI w edukacji jako szansę na pokazanie, że tutoring ze swoim „analogowym”, tradycyjnym podejściem do relacji mistrz-uczeń może pozytywnie wyróżnić się w kontekście tego, co może zaoferować AI – ale czy mamy rację?

  • Czy prawdą jest, że sztuczna inteligencja może zastąpić edukacje masową, ale nigdy nie zastąpi tutoringu i przez to tutoring rozpowszechni się?
  • A może istnieje możliwość wykorzystania AI w tutoringu i powstanie Tutoringu 2.0?
  • Co może dać tutor, czego nie zaoferuje sztuczna inteligencja?
  • Co może dać sztuczna inteligencja, czego nie zaoferuje tutor?
  • Czy inteligentne maszyny wspierające tutoring umożliwią postęp i uwolnią nasze siły do wyższych celów, czy wręcz odwrotnie: zły pieniądz wyprze dobry i obniżymy standardy?

Z tymi i wielu innymi pytaniami o inteligencję (naturalną i sztuczną), samoświadomość, mądrość i klasyczne wartości w kontekście zmian technologicznych zmierzymy się na Kongresie Tutoringu.

ZAPRASZAMY NA XI OGÓLNOPOLSKI KONGRES TUTORINGU!

HARMONOGRAM XI KONGRESU TUTORINGU

20.09.2024 r. PIĄTEK

GODZINYOPIS
12:00 – 12:10Oficjalne rozpoczęcie XI Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu
12:10 – 12:25Wystąpienie wprowadzające Prezesa Collegium Wratislaviense Piotra Czekierdy: “MISTRZOWIE, UCZNIOWIE I MASZYNY: czy te relacje czeka dobra przyszłość?”
12:25 – 12:45Wystąpienie prelegenta – prof. Collegium Da Vinci, dr hab. Marek Zieliński – “Czy studenci marzą o elektrycznych tutorach? Prezentacja wyników badań.”
12:45 – 13:05Wystąpienie prelegentki – prof. Politechniki Gdańskiej, dr hab. Joanna Mytnik – “Globalna zmiana w myśleniu o modelach edukacyjnych: genAI i edukacja spersonalizowana.”
13:05 – 13:30Wystąpienie prelegenta – prof. Politechniki Wrocławskiej, dr hab. inż. Tomasz Kajdanowicz – “Sztuczna inteligencja i podmiotowość człowieka.”
13:30 – 13:40Podsumowanie pierwszej części Kongresu
13:40 – 14:10Przerwa kawowa
14:10 – 14:20Oficjalne wręczenie: Tutorska Inspiracja Roku 2023/2024, APT, certyfikaty wydziałowe
14:20 – 15:20Panel dyskusyjny z prelegentami i dr Bartoszem Fingasem, prowadzący: Prezes Zarządu CW – Piotr Czekierda
15:20 – 15:45Sesja Q&A
15:45 – 16:15Przerwa lunchowa
16:15 – 18:30Warsztat metodą Open Space Technology, prowadzący: dr Łukasz Hajduk

21.09.2024 r. SOBOTA

GODZINAOPIS
9:00 – 12:15Warsztaty narzędziowe – I TURA
9:15 – 12:30Warsztaty narzędziowe – I TURA
12:15 – 13:30Przerwa obiadowa
13:15 – 16:30Warsztaty narzędziowe – II TURA
13:30 – 16:45Warsztaty narzędziowe – II TURA

PRELEGENCI XI KONGRESU TUTORINGU

DR HAB. MAREK ZIELIŃSKI

Rektor Collegium Da Vinci. Współautor raportu „Polska edukacja w cieniu AI” oraz inicjator projektu naukowo-dydaktycznego „PoznAI”, poświęconego roli nowych technologii w edukacji.

DR HAB. JOANNA MYTNIK

Prof. uczelni, dyrektorka Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej. Kluczowe obszary eksperckie: zmiana w edukacji, neuronauki, gamifikacja, active learning, nowe technologie, ocenianie bez stopni, AI w edukacji.

DR HAB. INŻ. TOMASZ KAJDANOWICZ

Profesor nadzwyczajny w dziedzinie sztucznej inteligencji oraz kierownik Katedry Sztucznej Inteligencji na Politechnice Wrocławskiej.

TEMATYKA WARSZTATÓW NARZĘDZIOWYCH

Barbara Habrych

Odporność czy wrażliwość psychiczna? Ludzkie wyzwania w dobie sztucznej inteligencji

Adrian Lewandowski

Rozwijanie kreatywności i tworzenie osobowości AI

Maria Libiszewska

Narzędzia tutorskie szyte na miarę, czyli warsztaty projektowania autorskich narzędzi metodą design thinking

Paweł Jasiński

Edukacja w erze sztucznej inteligencji – różne role nauczyciela w cyklu uczenia się

Maja Dobkowska

Ach, te mądre metafory, czyli wykorzystanie metafor, analogii i symboli w pracy tutorskiej

Łukasz Hajduk

Jak w tutoringu naukowym wykorzystać narzędzia rodem z Problem Based Learning

grzegorz grzegorczyk

Od homo ludens do homo sapiens: Jak rozwijać mądrość we współczesnym świecie zachęcającym do nie-mądrości?

KONTAKT

Koordynator Kongresu:

Bartosz Fingas
e-mail: bartosz.fingas@cw.edu.pl
tel. +48 667 886 614

Informacje i pytania:
e-mail: kongres@cw.edu.pl

Nr konta: BGŻ BNP Paribas SA 80 1600 1462 1871 7586 4000 0003

WYSTAWCY I PARTNERZY KONGRESU TUTORINGU

Scroll to Top