XII OGÓLNOPOLSKI KONGRES TUTORINGU
Racjonalność jest tym, co wyróżnia naszą kulturę od jej zarania. Starożytna filozofia zrodziła się z potrzeby racjonalnego wyjaśnienia i zrozumienia świata, a nowożytne nauki ścisłe pokazały siłę rozumu, z której korzystamy wszyscy na co dzień. Tak intensywny rozwój nauki nie byłby możliwy bez relacji mistrz-uczeń. Historia pokazuje jednak, że relacje te, choć skuteczne i oparte na intelekcie, nie musiały być przyjazne, partnerskie, ani oparte na empatii. C.S. Lewis czy R. Oppenheimer to znane postacie, które miały szczęście posiadania wybitnych tutorów. Były to relacje trudne – by nie powiedzieć toksyczne. Nadmierne wymagania, ostra krytyka, rzucanie na zbyt głęboką wodę, oschłość w kontaktach międzyludzkich… To częste cechy mistrzów wychowujących uczniów, którzy ich przerośli.


Dziś widzimy, że dobre relacje nie muszą wykluczać wysokich osiągnięć, ani stać w sprzeczności z kierowaniem się racjonalnością.
Badania pokazują, że młode pokolenia stają się coraz bardziej wrażliwe psychiczne, podatne na psychiczne zranienia i depresję.
Mały Książę mówił, że prawda bez miłości zabija – czy dzisiaj większym zagrożeniem nie jest miłość bez prawdy?

Nie pytamy: racje czy relacje, rozum czy emocje, bo jest dla nas jasne, że ważne są obie. Pytanie dotyczy raczej proporcji, balansu i tego, czego bardziej potrzebuje dzisiejszy świat, dzisiejsza kultura i dzisiejsi uczniowie i studenci.
W trakcie inspirujących wystąpień i dyskusji panelowej nasi prelegenci zmierzą się m.in. z następującymi pytaniami: Na czym opierają się relacje: emocjach czy racjach?
PRELEGENCI

Oliwia Frankiewicz
“Siła relacji w tutoringu rówieśniczym – kiedy wsparcie emocjonalne jest ważniejsze niż wiedza”
Doktorantka na Wydziale Elektrycznym Politechniki Wrocławskiej.
Przygoda z tutoringiem rozpoczęła się dzięki udziałowi w projekcie “Mistrzowie Dydaktyki”. Wraz z innymi studentami zaangażowanymi w projekt utworzono organizację studencką TuTech, promującą ideę tutoringu i samorozwoju na uczelni. Od marca 2024 roku Oliwia pełni funkcję kierowniczki projektu Tutoringu Rówieśniczego, w ramach którego realizowana jest pasja wspierania studentów w procesie samopoznania. Rola tutorki umożliwia jej łączenie zainteresowań psychologią i rozwojem osobistym, co – osadzone w „technicznym świecie” – daje wyjątkową perspektywę w pracy z młodszymi studentami i studentkami.

Dr Piotr Janas
wykładowca na Wydziale Nauk Społecznych Papieskiego Uniwersytetu św. Tomasza (Angelicum), gdzie prowadzi zajęcia z przywództwa, etyki biznesu oraz dobrostanu w organizacji.
Jego badania koncentrują się na sensie pracy, przywództwie z charakterem, etyce cnót oraz zarządzaniu i zachowaniu organizacyjnym.
Jako dyplomowany coach i mentor wspiera liderów w zintegrowanym rozwoju zawodowym i osobistym, pomagając im budować autentyczne przywództwo i wzmacniać kluczowe kompetencje menedżerskie.
Łączy interdyscyplinarne wykształcenie – obejmujące nauki społeczne, międzynarodowe stosunki ekonomiczne, prawo, teologię oraz coaching i mentoring – z bogatym doświadczeniem w biznesie, konsultingu i duszpasterstwie.
Dominikanin, na co dzień mieszkający w Rzymie. Posługuje się biegle językiem angielskim, włoskim, hiszpańskim, niemieckim i francuskim.
WARSZTATY NARZĘDZIOWE

Barbara Habrych
„Jaki piękny błąd!”, czyli potencjał rozwojowy błędów i porażek w procesie tutorskim

Grzegorz Grzegorczyk
Odkryj mechanizmy tworzące uniwersum „racja-relacja” w rozmowie edukacyjnej, dzięki analizie transakcyjnej

Łukasz Hajduk
Budowanie relacji w tutoringu naukowym

Maria Libiszewska
Rozwojowa moc życzliwości, czyli jak czule towarzyszyć w drodze do wielkości

Adrian Lewandowski
„Między sercem a algorytmem” – tutoring oczami sztucznej inteligencji

Agnieszka Pasek
Jak ocalić Titanica? – czyli action learning w pigułce

Paweł Jasiński
Pomiędzy kontrolą a zaufaniem. Jak projektować środowisko, które wspiera uczenie się?
RABATY
Aby uzyskać rabat, prosimy o wiadomość na adres: collegium@cw.edu.pl
Jeśli chcą Państwo otrzymać rabat dla absolwentów programów rozwojowych Collegium Wratislaviense, prosimy o wiadomość z numerem certyfikatu lub datą i miejscem realizacji szkolenia.

KONTAKT
Koordynator Kongresu:
Bartosz Fingas
e-mail: bartosz.fingas@cw.edu.pl
tel. +48 667 886 614
Informacje i pytania:
e-mail: kongres@cw.edu.pl
Nr konta: BGŻ BNP Paribas SA 80 1600 1462 1871 7586 4000 0003