Odliczamy!

-
DAYS
-
HOURS
-
MINUTES
-
SECONDS

XII OGÓLNOPOLSKI KONGRES TUTORINGU

Racjonalność jest tym, co wyróżnia naszą kulturę od jej zarania. Starożytna filozofia zrodziła się z potrzeby racjonalnego wyjaśnienia i zrozumienia świata, a nowożytne nauki ścisłe pokazały siłę rozumu, z której korzystamy wszyscy na co dzień. Tak intensywny rozwój nauki nie byłby możliwy bez relacji mistrz-uczeń. Historia pokazuje jednak, że relacje te, choć skuteczne i oparte na intelekcie, nie musiały być przyjazne, partnerskie, ani oparte na empatii. C.S. Lewis czy R. Oppenheimer to znane postacie, które miały szczęście posiadania wybitnych tutorów. Były to relacje trudne – by nie powiedzieć toksyczne. Nadmierne wymagania, ostra krytyka, rzucanie na zbyt głęboką wodę, oschłość w kontaktach międzyludzkich… To częste cechy mistrzów wychowujących uczniów, którzy ich przerośli. 

Dziś widzimy, że dobre relacje nie muszą wykluczać wysokich osiągnięć, ani stać w sprzeczności z kierowaniem się racjonalnością.

Czy jednak nie poszliśmy za daleko?
Czy nacisk na miłą atmosferę i ucieczka od trudnych emocji nieodłącznych od intelektualnych wyzwań nie powoduje emocjonalnej i intelektualnej słabości?
Czy nadmierny nacisk na to, by kogoś nie urazić nie powoduje, że musimy iść na kompromis z racjonalnymi argumentami i intelektem?

Badania pokazują, że młode pokolenia stają się coraz bardziej wrażliwe psychiczne, podatne na psychiczne zranienia i depresję.

Czy lekarstwem jest więcej relacji i docenienia emocji czy więcej racji i racjonalnej argumentacji?
Czy to, co łączy i buduje relacje powinniśmy bardziej opierać na emocjach, czy racjach?
Co bardziej tworzy relacje: uczucia i emocje czy racjonalność i wspólne, choć trudne, dążenie do prawdy?

Mały Książę mówił, że prawda bez miłości zabija – czy dzisiaj większym zagrożeniem nie jest miłość bez prawdy?

Nie pytamy: racje czy relacje, rozum czy emocje, bo jest dla nas jasne, że ważne są obie. Pytanie dotyczy raczej proporcji, balansu i tego, czego bardziej potrzebuje dzisiejszy świat, dzisiejsza kultura i dzisiejsi uczniowie i studenci.

W trakcie inspirujących wystąpień i dyskusji panelowej nasi prelegenci zmierzą się m.in. z następującymi pytaniami: Na czym opierają się relacje: emocjach czy racjach?

Jak na przestrzeni dziejów balansowano między relacjami a racjonalnością w nauczaniu? Co możemy zaczerpnąć z historii, a co poprawić?
Czy chęć utrzymania dobrych relacji powstrzymuje krytyczne i rozwojowe informacje zwrotne? 
Jakie relacje między tutorem a uczniem sprzyjają rozwojowi, a jakie hamują potencjał intelektualny?
Jak tutorzy mogą łączyć empatię i relacje z wysokimi wymaganiami, które stymulują rozwój intelektualny?
Jak tutoring może przeciwdziałać atomizacji społecznej i powierzchowności relacji w świecie mediów społecznościowych?

PRZEDSPRZEDAŻ – RABATY

Do 28 lutego 2025 r. (włącznie) trwa przedsprzedaż biletów na wydarzenie. W ramach przedsprzedaży nie obowiązują rabaty grupowe ani absolwenckie. Będą one dostępne od 1 marca 2025 r. Aby skorzystać z niższej ceny biletów, należy wpłacić całość kwoty do 28 lutego 2025 r. (włącznie).

KONTAKT

Koordynator Kongresu:

Bartosz Fingas
e-mail: bartosz.fingas@cw.edu.pl
tel. +48 667 886 614

Informacje i pytania:
e-mail: kongres@cw.edu.pl

Nr konta: BGŻ BNP Paribas SA 80 1600 1462 1871 7586 4000 0003

Scroll to Top